Wycieczka Ciężkowice, Jastrzębia, Kąśna Dolna

Dnia 27 września 2021 uczniowie klas IV -VIII Szkoły Podstawowej im. Henryka Dobrzańskiego „Hubala” w Jankowej uczestniczyli w wyjeździe edukacyjno – krajoznawczym mającym na celu poznanie dziedzictwa kulturowego i środowiska przyrodniczego Pogórza Ciężkowickiego, a także wzbudzanie potrzeby aktywnego spędzenia wolnego czasu.

Rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego im. Krystyny i Włodzimierza Tomków, których korzenie rodzinne sięgają naszej miejscowości. Zapoznaliśmy się z florą i fauną Polski, podróżowaliśmy batyskafem po rzece Biała Tarnowska. Następnie udaliśmy się do Jastrzębi do Muzeum Etnograficznego „Grociarnia”. Tam nauczyliśmy się kroków furtoka – regionalnego tańca i zobaczyliśmy jak mieszkali ludzie naszych terenów 100 lat temu.

Kolejnym punktem wyjazdu był Dworek I. J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej. Tam pod opieką przewodników rozpoczęliśmy wycieczkę śladami polskiego premiera. Poznaliśmy jego życie i zasługi dla regionu. Autokarem udaliśmy się do Ciężkowic i wraz z przewodnikiem – animatorem wędrowaliśmy po Skamieniałym Mieście. Uczniowie brali udział w grze terenowej i uczyli się poprzez zabawę.

Naszą przygodę z Pogórzem Ciężkowickim zakończyliśmy w Parku Zdrojowym.

To były niezapomniane chwile.